29 Mei 2009

bahgia itu bukan dimiliki.. tapi dicipta-

ada orang kata bahagia itu adalah sesuatu yang kita miliki. tapi dimana anda memiliki kalo kamu tidak pernah mencipta dengan hati yang tulus.rasa bahagia datang kerna anda yang menciptanya. tapi untuk merasakan rasa bahgia itu.. haruslah mencipta sesuatu yang ikhlas dari hati anda. baru kita dapat memiliki rasa bahagia.

tapi kadang² orang suka mengatakan sesuatu yang tidak ada pada hatinya hanyalah untuk menjaga hati orang lain. untuk apa? kata² itu boleh menyakitkan hati org lain..kerna tidak ada keikhlasan kata² dan perbuatan kamu.

orang lain boleh kata bahagia itu akan datang sendiri nya. bagi aku tidak.. kalo orang itu tidak mencipta rasa bahagia itu.. mungkin cinta itu tak pernah bertahan.


pendek kata "bahgia itu bukan dimiliki..tapi dicipta:-"


kalo ada teman kata anda tidak bahagia.. ini mungkin kerna salah seorang kamu tidak pernah memberi kebahgiaan ikhlas.tapi hbgn masih bertahan. tapi untuk apa bertahan andai anda tidak pernah merasa bahagia itu. bahagia untuk orang lain pun kene pada tempatnya.. tapi untuk mendapat kebahagiaan.. empunya badan harus mencipta rasa bahagia itu.


-terluka by kotak-

Kalau tak bisa memuji janganlah mencaci
Lebih baik diam dan tutup mulutmu
Kalau memang tak suka janganlah melihat
Lebih baik kau pergi tak ada disini

Walau tak sempurna aku juga manusia
Ingin dicintai, ingin dihargai
Walau hidup pula yang lebih sempurna
Tapi mulutmu selalu memaki
Jangan pernah menoleh
Ataupun ingin berjumpa
Melihatmu aku benci

Terluka aku selalu dengan kata-katamu
Kau buat aku membenci dirimu
Terluka aku selalu dengan kata-katamu
Ku benci, ku benci, ku benci dirimu




note: haa~ happy friday guys! =)))

4 ulasan:

  1. kita selalu mencari bahagia kan..mungkin kadang2 kita tersalah pilih orang untuk merasa bahagia..itu pendapat saya..saya suka baca dan pendapat kat blog kiki ni..sgt realistik ngan kehidupan..

    BalasPadam
  2. papepon..dlm hubgn kne ade give & take..undrstand each othr..br rs bahagia...tp N ni pon sumtimes ade keras pale nyerr..hihhihi

    BalasPadam
  3. kebahagiaan bergantung kepada diri kita sendiri dan bergantung kepada apa yang kita fikirkan.. Jika kita fikirkan bahagia, maka bahagialah yang kita dapat.

    BalasPadam
  4. huuu
    sentuh jiwa 22 tahun kebawah ku ni

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx