31 Julai 2011

Khairul Fahmi putus tunang??

apekk!!
jika sebelum ini kami pernah mengeluarkan artikel yang mengatakan Khairul Fahmi dan Jejariruncing sudah berbaik , namun petikan akhbar pada hari ini mengatakan Apek nekad memutuskan pertunangannya dengan jejari runcing



petikan dari myMetro kenyataan Apek mengenai Dahlia :-

Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya.

Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.

Selain itu, ada yang mengatakan wanita yang berdua-duaan dengan saya dalam gambar adalah Dahlia. Sebenarnya, gambar itu diambil ketika sesi temubual saya bersama wartawan dan wanita yang bergambar dengan saya adalah rakan kepada seorang daripada wartawan. Jadi, tidak timbul isu saya bergambar mesra dengan Dahlia atau wanita lain

Apek mengambil keputusan untuk putus tunang

Terus terang, saya masih menyayanginya. Malah, perkenalan yang dibina selama dua tahun membawa kami melalui pelbagai perkara bersama. Cuma, bila keadaan menjadi bertambah keruh dan berpanjangan, saya perlu membuat keputusan muktamad.

Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami.

Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.

Menurut Apek tiada Orang ketiga dalam Isu Apek dan Jejariruncing

Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.

berita ini keluar dari mulut apek sendiri mungkin dia ingin menjernihkan semula apa yang telah dikeruhkan, diharapkan Apek membuat keputusan yang betul dalam menyelesaikan masalah ini


apa-apa pun Apek tetap wira negara kerana berjaya menjaga gawang Malaysia ketika menentang Singapore tempoh hari!


lepas tamat perbarisan..Ribut datang! (Port Dickson)


Baru je semalam saya postkan entry pasal adik saya tamat latihan tu kan. tapi di situ juga lah berlakunya Angin kuat dan hujan lebat.. setelah tamat sesi perbarisan tamat latihan dorang.

Seperti yang sedia maklum kejadian ni berlaku dalam tengahari.. Alla MAha berkuasa!
memang sedih lihat ni.. nasib baik tiada kemalangan nyawa dilaporkan. tapi saya mngikuti dari facebook..dan blog mereka yang ada ditempat kejadian. memang mereka kata angin kuat sangat. nak sebut pun i rasa takut.

semoga mereka dan dikita masih dilindungiNYA..











adik saya pun belum call lagi.. so agak risau lah. munkin disebabkan talian telefon terputus makanya dia tak dapat nak hubungi kitorang dulu. mesti dia dan yang lain pun turut rasa masih cemas sekarang ni.. nak nak pulak depan mata sendiri berlakunya bencana ni kan. Alhamdulillah.. Mungkin ALLah bagi kesedaran buat kita semua .. agar tidak terlewat untuk kita ke jalan yang diredhai nya..semoga adik saya dan mereka yang lain juga selamat...


Ya Allah,kau lindungilah mereka...

30 Julai 2011

iglool snow ice.. memang terbaik!!

Mana nak cari Ice cream yang sedap kat kuching!!!??

meh saya kongsikan..tempat yang saya pernah singgah kedai ice cream paling best untuk lepak!!


bagi yang dok kuching.. sila ke kawasan KING CENTER... tak jauh dari Queen Tower..! 
dah nampak dari jalan besar pun.. senang sangat nak cari.. ;) (mesttiii korang tau kan kan ?!
tengokkk bulan ramadhan ade offer 3 for RM12 .. lagi punya ice cream dia banyak.. murah serta enak gitu!
Disebabkan kali pertama singgah situ. jakun tu adelah.. ehehe!! wahh wahh.. itu ini menarik kan.. tapi bestlah untuk masa cuaca² panas gini.. tapi kalu bulan puasa ade ke orang nak berbuka dengan ice cream ni.. untunglerrr non-muslim nanti..dapat harga murah!
memang santai lah.. dekat setiap meja ada majalah... memang terbaik untuk lepak huha -huha! :P
hamboiiii wajah jakun cik kiah!
saya pilih yang ni.. nama ice cream ni saya dah lupaaaa ;P (biasalah tu pelupa)
banyak jenis yang dicampurkan.. ade jugak yang dicampurkan dengan sayuran.. sedap.. eh nampak sedap..tapi tak cuba lagi.. satu cup besar ni ikut keenakkan rasanya kot... dan bahan² digunakan. yang saya makan ni.. baru je RM4.50... dah la banyak.. berbaloiii²!
nanti datanglah ke sini yerr.. kalu tetiba teringin ice cream! saya ni kalu tak teringin memang  kureng sikit nak makan ice cream nihh.... kecuali time tekak mencari² kemanisan &  ada stress gitu..baru nak pergi cari. elokla.. makan ice cream ni.. kasi minda sejuk sikit! eh eh ye ke! ;) 

okaylah.. jangan lupa tau bawa kawan² sekali.. memang puas hati!! nyuuuuummmmyyyy ah!

Hingga akhir waktu !


Sekarang saya follow sinetron baru. Selepas tamat "kawin masal".Semalam mula  sinetron baru Hingga Akhir Waktu..tak le baru dah lama tahun 2008 dah ada , tapi diulang lagi tahun ni. Masa tayangan jam 6.30petang di Astro Ria.Para pelakon dalam sinetron ni ialah Marshanda, Asmirandah dan Ayudia. Hero pulak Ali Syakieb, dan Billy Davidson.

sedih sangat kisahnya.. asyik jer lap airmata di awal episod!
kredit to nurispace.com

Kisah mengenai Anggerik/Kania ( lakonan Marshanda) yang hilang semasa berumur 2 tahun akibat kelalaian ayanhya Eric, Anggerik hilang semasa bermain di taman permainan. Ibu Anggerik, Laras sangat tertekan akibat kehilangan anaknya, suatu hari Eric dan Laras hampir melanggar seorang kanak kanak kecil, Laras yang masih teringat Anggerik mengganggap budak tu anaknya yang hilang.
Anggerik yang hilang telah dijaga oleh seorang lelaki bernama Aji yg baik hati. Aji telah menamakan Anggerik dgn nama KANIA. Rantai Anggerik telah hilang dirompak dan rantai tu telah dipakaikan kepada anak perompak tu bernama Nilla. Anggerik masih lagi menyimpan cincin , satu satunya harta peninggalan dari keluarganya. Jadi bermulalah cerita tentang 3 gadis yang berlainan kisahnya.

Setelah bertahun2, Kania dan Aji berpindah ke Jakarta, Kania masih menyimpan impian untuk bertemu ibu bapa kandungnya. Sementara tu Anggerik ( lakonan Asmirandah) yang tinggal dengan keluarga kaya, hidup mewah dan mempunyai kekasih yg jugak seorang artis terkenal.

Eric akhirnya telah terjumpa kalung milik Anggerik yang hilang yang dipakai oleh Nilla, Nilla pada mulanya tak mahu mengaku yang dia anak Eric tapi akhirnya dipaksa oleh ibunya yang jahat untuk menipu Erik mengenai identiti dirinya. Anggerik ( Asmirandah) kini terganggu dgn kehadiran Nilla yang selalu menyakitkan hatinya dan membawa masalah.

Kania pula secara tak sengaja telah bertemu Anggerik ( Asmirandah) dan mejadi kawan baik, tanpa Kania mengetahui yang Anngerik telah dipelihara oleh ibu bapa Kania dulu. Hubungan mereka sangat baik hingga ibu Anggerik, Laras sangat suka pada Kania. Laras ingin menjadikan Kania sebagai anak angkatnya namum hasrat dia tak tercapai kerana dia mengalami kemalangan hingga koma. Anggerik jugak mengalami masalah kerana dihalau dari keluarga dan hidup susah bersama Kania.
Dapatkah Anggerik /Kania berjumpa semula dengan keluarganya yg dulu terpisah?

Banyak konflik dalam cerita ni, agak pening sikit kisah cinta Kania dengan lelaki lelaki dalam sinetron ni, ada watak Galang , Guntur dan Aditya. Mana satu pilihan Kania. Jangan lupa saksikan nanti di Astro Ria.
Ending Hingga Akhir Waktu, akan diupdate kelak



-HINGGA AKHIR WAKTU-

Ku coba untuk melawan hati
Tapi hampa terasa di sini tanpamu
Bagiku semua sangat berarti lagi
Kuingin kau disini
Tepiskan sepiku bersamamu

Tak `kan pernah ada yg lain disisi
Segenap jiwa hanya untukmu
Dan tak `kan mungkin ada yg lain disisi
Ku ingin kau disini tepiskan sepiku bersamamu...

Bagiku semua sangat berarti
Kuingin kau disini
Bagiku semua sangat berarti lagi
Kuingin kau disini

Tak `kan pernah ada yg lain disisi
Segenap jiwa hanya untukmu
Dan tak `kan mungkin ada yg lain disisi
Ku ingin kau disini tepiskan sepiku bersamamu...
Hingga akhir waktu ...
Hingga akhir waktu ...
Hingga akhir waktu ...

(lagu ni senang diputarkan diruangan belog saya kini)semoga terhibur!


NOTE: lagu tu saya tuju buat my MM!! ;)

TAHNIAH ADIKKU !!! tamat sudah sesi Latihan Angkatan Tentera Malaysia diPORT DICKSON!!!

PORT DICKSON, 26 Julai (Bernama) -- Seramai 984 orang konstabel polis yang menjalani latihan asas bersama tentera selama enam bulan di Pusat Latihan Asas Tentera Darat (Pusasda) di sini akan mengadakan perbarisan tamat latihan pada Sabtu ini bersama 2,107 perajurit muda.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang mencetuskan idea latihan bersama polis dan tentera itu, dijangka menyaksikan perbarisan tamat latihan perdana Angkatan Tentera Malaysia-Polis Diraja Malaysia siri 1/2011 itu.

Program latihan bersama antara ATM dan PDRM di satu tempat adalah yang julung kali diadakan dan dijangka dapat menjimatkan kos kerajaan sebanyak RM639 juta untuk tempoh lima tahun.

Bercakap pada sidang akhbar di sini Selasa, Panglima Tentera Darat Jen Datuk Zulkifli Zainal Abidin berkata dua pusat latihan tentera yang digunakan untuk melatih konstabel polis ialah Pusasda dan Pularek di Johor.

Perbarisan tamat latihan konstabel polis di Pularek telah diadakan bulan lepas.

Zulkifli, yang bersama Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar Selasa menyaksikan raptai penuh perbarisan tamat latihan itu, berkata program latihan bersama itu mungkin diteruskan untuk tiga tahun lagi mengikut kesesuaian.

"Pada saya kerjasama ini amat baik untuk negara," katanya.

Zulkifli berkata selain RTM, 
tiga stesen televisyen antarabangsa akan turut membuat liputan perbarisan itu nanti.

-- BERNAMA

...................................................................................................................


Makanya.. SEKALUNG TAHNIAH buat Adik saya KHAIRUL BUJANG ... telah juga tamat untuk sesi latihan ANGKATAN TENTERA MALAYSIA pada hari ni... !!!!!!!! 

 tabikkk!!!
we proud of you!!!

;) (ketika rehat dihostel) 


TAhniahhhhhhhhhhhhhhhh skuad !!! -rindunye ngan dia ni.. ;'(

29 Julai 2011

amalkan 10K dalam persahabatan


"Friendship is an onion. It has many layers in it. Adds taste to your life, 
but if you try to cut it you will get nothing but tears!" 
haaaaaaaaa.. masuk belog orang.. baca artikel menarik.. saya pasti kongsikan.. 
ayuhhh baca untuk para² sahabatku ;)


10 K dalam PERSAHABATAN

* KECINTAAN merupakan elemen yang paling penting sekali dalam sesebuah persahabatan. Ikatan sesebuah persahabatan akan mudah rapuh jika tiadanya kecintaan antara dua insan yang disandarkan kepada Si Pemilik cinta itu sendiri. Sebab itu, kadang-kadang perlunya kita meluahkan rasa cinta kita terhadap sahabat kita dengan mengungkap, "uhibbuka/i fillah" (bagi sahabat-sahabat yang sama jantina sahaja) agar mereka tahu betapa cintanya kita terhadap mereka, kerana Allah (insyaAllah).

* KASIH SAYANG lebih kurang sama sahaja maksudnya dengan kecintaan. Namun, setelah kita mencintai sahabat kita, perlunya kita curahkan segala kasih sayang kita terhadap mereka. Tetapi, kadangkala kasih sayang tidak perlu dipamerkan secara luaran. Cukuplah sekadar kita mendoakan untuk sahabat-sahabat kita, insyaAllah, itu sudah cukup membuktikan betapa sayangnya kita terhadap mereka.

* KEIKHLASAN dapat menjamin sesebuah persahabatan mendapat keberkatan dan rahmat daripada Illahi. Tidak ikhlas ketika bersahabat dengan seseorang akan mengundang permusuhan antara sahabat. Bersahabatlah dengan seseorang kerana keluhuran hati budinya, bukan kerana rupa, pangkat atau harta yang dimilikinya.

* KESETIAAN terhadap seseorang sahabat mampu memanjangkan tali persahabatan walaupun jarang bertemu. Apabila kita setia terhadap kita, kita akan diingati oleh mereka sehingga akhir hayat mereka, kerana tidak kira susah atau senang, kita setia berada di sisinya memberi sokongan, insyaAllah.

* KEBERANIAN dalam berkata benar. Dalam persahabatan juga, kita hendaklah berani apabila ingin mengatakan sesuatu. Lebih-lebih lagi jika kita telah melakukan sesuatu yang menyakiti hatinya, kita kena berani mengaku padanya atas kesilapan yang dilakukan. Selain itu, berani juga dalam menasihati sahabat kita. kerana sebagai sahabat, kita mesti mahukan yang terbaik untuk mereka kan?

* KEJUJURAN juga perlu dalam persahabatan. Jangan sesekali menipu atau menyembunyikan apa-apa daripada pengetahuan sahabat kita. Mereka juga perlu tahu apa yang kita lalui dalam kehidupan kita. Jangan berahsia, melainkan pada perkara yang benar-benar perlu dirahsiakan (hehehe).

* KEMAAFAN. Sekiranya sahabat kita pernah melakukan sebarang kesilapan, bersedialah untuk memaafkannya, tidak kira sebesar manapun kesalahan mereka terhadap kita kerana sahabat yang baik adalah sahabat yang bersedia untuk memaafkan sahabatnya. Jika kita yang bersalah, janganlah malu untuk meminta maaf daripada mereka kerana orang yang dahulu meminta maaf adalah orang yang hebat.

* KESEDIHAN. Apabila kita sedar bahawa sahabat kita sedang bersedih, maka, ikutlah sedih bersama-sama dengan mereka. Tawarkanlah bahu kita untuk dijadikan tadahan air mata mereka. Kerana tiada siapa yang akan mereka cari selain kita sahabat mereka.

* KEGEMBIRAAN. Begitu juga dengan kegembiraan. Jika kita gembira, maka marilah berkongsi kegembiraan itu bersama sahabat-sahabat tercinta. Tidak mahukah kita bergelak tawa dengan mereka? Tidak mahukah kita melihat ukiran-ukiran senyuman indah di raut wajah mereka? Kegembiraan kita, kegembiraan mereka jua.

* KESERASIAN di sini bukanlah bermaksud, "Kau cantik, aku mesti cantik," "Kau kaya, aku pun kena kaya". Tidak sama sekali. Sememangnya manusia dijadikan oleh Allah berbeza-beza, namun, dalam persahabatan keserasian dapat diwujudkan apabila terbinanya persefahaman antara dua pihak. Apabila ada persefahaman, barulah hubungan kita dengan sahabat kita akan menjadi lebih baik dan akan berkurangnya pergaduhan disebabkan salah faham (hehehe).

Alhamdulillah, itulah dia 10 K yang dapat saya simpulkan mengenai persahabatan. Maaf kalau agak membosankan, namun saya tetap ingin berkongsi pendapat saya mengenai topik ini.
;)

-kredit to iLuvislam.com-

Ramadhan 2012-HANYA Allah yang maha mengetahui!


Bismillahhirrahmanirrahim…(terlebih dulu saya juga turut share artikel yang bagus untuk kita sama² baca sebagaikan renungan bersama)
Cuba kira… 1 Ramadhan pada tahun 2012 jatuh pada 20 July hari jumaat, jadi3 August 2012 bersamaan 15 ramadan jatuh juga hari jumaat. Sama dengan hadis nabi tentang huru hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu hari jumaat 15 ramadhan di bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, dan tentang satu suara yang amat dahsyat yang akan kita dengar di langit, bukan kiamat tapi satu huru-hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal cuma 1/3 shj.(yang NASA Amerika dok bagitau pada 21-12-2012 planet X akan lintas di permukaan bumi ni) Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu… ALLAH sahaja maha mengetahui… Cuba kita lihat hadis nabi di bawah ini dan kenyataan pasal kalender islam 2012…
hanya Allah yang maha berkuasa!


Nu’aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal…”. Kami bertanya: “Suara apakah, ya Rasulullah?” Beliau menjawab: “Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum’at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum’at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum’at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: “Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!”, karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa”.


                                                UPCOMING IMPORTANT ISLAMIC DATES
2010 Calendar
Islamic New Year: December 18, 2009 (1431 A.H.*)
Aashura: December 27, 2009
Ramadan: August 11 – September 8, 2010
Eid ul-Fitr: September 9, 2010
Hajj: November 14 – November 17, 2010
Eid ul-Adha: November 16, 2010
2011 Calendar
Islamic New Year: December 7, 2010 (1432 A.H.*)
Aashura: December 16, 2010
Ramadan: August 1 – August 29, 2011
Eid ul-Fitr: August 30, 2011
Hajj: November 4 – November 7, 2011
Eid ul-Adha: November 6, 2011
2012 Calendar
Islamic New Year: November 26, 2011 (1433 A.H.*)
Aashura: December 5, 2011
Ramadan: July 20 – August 18, 2012
Eid ul-Fitr: August 19, 2012
Hajj: October 24 – October 27, 2012
Eid ul-Adha: October 26, 2012
Islamic Calender 2012





          Renung-renungkanlah. Wallahualam.


kredit to blog.mixterr.com

NOTE:Terpulang pada kita untuk menilai..yang pasti ia akan datang jua...
 bila bila tibanya itu adalah rahsia-NYA!

Dato'Siti Nurhaliza -Falling in Love!

setiap gambar ada lagu !


- Falling In Love -

Once in a lifetime…
and your sweep took off your feet
and everything I've touched dissolve itself before my eyes

you’re taking me higher when I hear you speak to me
this is so familiar but I'm caught up in this fantasy,

*Now I can’t seem to find myself
Oh, I can’t seem to give up my mind
Oh, I keep falling I’m falling and I can’t stop falling
I’m falling in love with you

When I look into your eyes
I see your love that comforts me
Every now when I go to sleep
I wait to see you in my dream

you’re taking me higher when I hear you speak to me
I’m trying to tell you that I will never won’t to let you go

Over and over again because I’ll let my mind
You give me something in you to believe in
Come to take me away…


-mm-

Kerana Cinta Dengan Lelaki Nigeria Peras Bapa RM1.5 Juta

SHAH ALAM: Akibat kemaruk cinta kepada lelaki warga Nigeria, seorang pelajar perempuan sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) menipu bapa sendiri kononnya dia bersama kekasihnya itu diculik dan meminta wang tebusan RM1.5 juta untuk dibebaskan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah, berkata bapa gadis itu memberitahu polis, dia menerima panggilan telefon seorang lelaki pada jam 3 petang 21 Julai lalu mengatakan anak perempuannya bersama teman lelaki diculik di Kajang.

Menurutnya, berikutan itu bapa berusia 53 tahun yang juga akauntan di Kuching, Sarawak, menghubungi Balai Polis Kajang bagi membuat laporan pada hari sama, kira-kira jam 11.30 malam.

“Bertindak atas laporan itu, polis melakukan siasatan dan mengesan lokasi pasangan kekasih terbabit di lobi sebuah hotel di Pulau Pinang pada jam 8 malam, 23 Julai lalu.

“Hasil siasatan, pasangan itu didapati sengaja mereka-reka cerita kononnya mereka diculik, sedangkan tujuan utama mereka ingin mendapatkan wang untuk kegunaan peribadi,” katanya pada sidang akhbar di Pusat Media Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor, di sini, semalam.



p/s kesiannye kat si bapak tu. hambik ko lepas ni.. apa jadi ngan si anak tu!! takbaik...dah lah bapak penat mencari rezeki nak besarkan dan sekolahkan ko.. balik² sanggup menipu bapak sendiri kerna kepentingan itu! 

28 Julai 2011

RAHSIA WANITA ;)

yeahh,, sila baca,...Baca boleh,percaya jangan..

Yang mana menggambarkan diri anda WANITA?!



WANITA TANAH
Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak Taurus(21 April-20Mei) , Virgo(24Ogos- 23 September) dan Capricon(22 Disember-20 Januari).

*seorang yang boleh dijangka, berwibawa dan praktikal.
*Penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material.
*Semangat produktif dan gigih yang disertai dengan siksp berhati-hati menjadikan wanita tanah berkemampuan mencapai kejayaan dalam perniagaan.
*Kebijaksanaan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi yang pendiam dan tenang.
*Sifat marah yang terkawal serta keperluan untuk keteguhan dan kawalan sering terbawa-bawa dalam perhubungan yang amat konservatif, serius dan sederhana.
*Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa.


WANITA API
Wanita api dilahirkan di bawah lambang Aries(21 Mac-20 April), Leo(24 Julai-23 Ogos) dan Sagittarius( 23 November-21 Disember).

*Dilahirkan sebagai pemimpin
*Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar.
*Seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu.
*Mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat-sifat ini dengan sikap yang pemurah, mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya.
*Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi mersa sedih dan terhiris.
*Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar. Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan.
*Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.


WANITA ANGIN
Mereka ini lahir di bawah lambang Gemini(22 Mei-21 Jun), Libra(24 September-23 Oktober) dan Aquarius(21 Januari-19 Februari).

*Berterus terang, berminda aktif dan gemar mencari kepelbagaian dalam setiap aspek kehidupan.
*Berfikiran terbuka, mempunyai daya imaginasi dan inovatif, bagi mereka segalanya boleh dicapai.
*Bergaya, tenang dan tidak cerewet serta mempunyai keinginan semulajadi untuk mengamalkan sikap diplomasi dan saling bekerjasama bersungguh-sungguh.
*Sanggup mengorbankan kehendak atau idea mereka sendiri demi mencapai keharmonian dan mengelakkan perselisihan atau konflik.
*sentiasa gigih untuk mendapatkan cinta yang terunggul, untuk berkonfrantasi.
*Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka.
*Dikenali dan diingati kerana sifat romantis dan manja.


WANITA AIR
Wanita air terdiri daripada mereka yang lahir di bawah zodiak Cancer(22 Jun-23 Julai), Scorpio(24 Oktober-22 November) dan Pisces(20 Februari-20 Mac).

*Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju.
*Mereka ini dipandu oleh perasaan hati dan mempunyai sifat mudah bersimpati, berdaya imaginatif, sentimental, mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan berhati-hati.
*Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang-orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan.
*Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri.

manusia pelik: makan ayam mentah!!

masihkah kau ingat peristiwa dan berita ini? hhihi saya pun tka tau..
 tapi baru je baca dari blog penulissenja!

hamboiiii seenaknye dia makan ayam tak sembelih tu..
orang mana ni eh? macam indonesia pun ada kan ? hmmmm sabo je laaa.. lagi ayam yang dimasak masik berdarah tu dah buat tekak loya.. ni kan pula yang leng-leng berbulu segala.. hmmm 
unik atau apa ni?? hmmm ada berani???!!

hari ni korang bosan tak??

khamis yang kosong! 
hanya satu kata yang paling tepat : BOSAN!!!



Dalam hati siapa yang tahu

Hati…

kredit to akuislam.com

Siapa yang mengetahui isi hati seseorang? siapa yang dapat menyelami seberapa dalamnya hati seseorang? Bila kita melihat seseorang tersenyum apakah dia benar-benar bahagia? bila seseorang menangis adakah itu bererti dia sedang bersedih? adakah kenyataannya seperti yang kita lihat?

Hati, tidak ada seorangpun yang mampu meneka dengan pasti sedalam mananya hati kita sendiri, kadangkala kita tidak dapat memahami apa yang ada di dalam hati.

Apa yang dilihat di luar belum tentu itu mencerminkan apa yang ada di dalam hati. Bukan bererti perlu hipokrit tetapi kadang – kadang orang lain tidak perlu tahu apa yang sebenarnya kita rasakan saat itu. Apabila kita bahagia tidak perlu kita memperlihatkan kebahagian itu secara berlebihan kepada orang lain. Ketika kita bersedih tidak perlu juga mereka mengetahui seberapa sakit yang menimpa kita hingga membuat kita bersedih.

Begitu juga ketika hati kita merasa jengkel, jangan sampai orang lain kena getahnya. Cukuplah kita sendiri yang mengetahuinya dan Allahlah tempat kita menumpahkan segala rasa yang ada di hati, hanya Allah tempat kita mengadu, tempat kita berserah diri. “Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung.”

Waktu ini, disuatu tempat ada hati yang begitu bahagia, seolah – olah ia ingin tersenyum setiap saat. Ya, di sana ada hati yang berbunga-bunga kerana akan memiliki apa yang sangat dia harapkan selama ini, dia sedang menunggu hari besar dalam hidupnya. Saya dapat membayangkan bagaimana hati yang dipenuhi dengan kebahagiaan, kesenangan dan suka cita.
Tetapi sebaliknya, disini ada hati yang terluka kerananya, sedih kerana kebahagiaan yang dirasakan olehnya. Tahukah dia bahawa ada hati yang sakit disaat dia sedang merasakan kebahagiaan yang sempurna? Tahukah dia bahawa ada seseorang ingin menangis ketika dia tersenyum dan ketawa?



Dalamnya hati siapa yang tahu? senyum kita masih ada, tawa kita kadang masih terlihat dan gurauan itu juga masih kita berikan kepada setiap orang di dekat kita, tidak ada yang tahu bahawa disebalik apa yang mereka lihat dari mimik wajah dan tingkahlaku kita sebenarnya kita sedang terluka.

Kita ingin menangis saat itu, tetapi tidak ada yang tahu tentang itu. Hanya Allah dan kita sahaja yang mengetahui dalam hati, hanya Allah tempat kita mengembalikan semua rasa di dalam hati, hanya Allah pengubat sakit & lara hati ini. Hanya dengan mengingat Allahlah kita berusaha menenangkan hati ini ketika kebahagiaan seseorang merenggut kebahagian kita, ketika tidak ada seorangpun yang memahami perasaan dalam hati kita.

Subhanallah walhamdulillah walailahaillallah wallahuakbar walahaulawalaquwataillabillah rangkaian kalimat ini yang membasahi bibir kita, menggetarkan hati yang sedang kita pupuk kembali, menemani butiran air yang menitis dari kelopak mata.

Sabda Rasulullah “Perbanyakkanlah membaca La Haula Wala Quwwata Illa Billah kerana sesungguhnya bacaan ini adalah ubat bagi 99 penyakit, yang mana penyakit paling ringan adalah kebimbangan” (Riwayat Al-Uqaili melalui jabir r.a.)




Hasbunallahu wa ni’mal wakiil ni’mal maula mani’man nashir


Ya Rabb…

Semua datangnya dari Engkau dan semua akan kembali kepada Engkau, maka aku serahkan semua rasa ini kepadaMu Ya Rabb… Kuatkanlah aku menghadapi setiap ujian yang Engkau berikan, Ikhlaskanlah hati aku untuk menerima setiap takdir yang Engkau tuliskan kepada aku. Hanya Engkau Ya Rabb yang mengetahui dengan benar dalamnya hati aku maka aku memohon tuntunlah diri ini untuk tetap berada dalam kebenaranMu Amin Allahumma Amin

27 Julai 2011

Kagum,Malaysia BOleh!

ade sape yang nak adiahkan saya jersi malaysia tak? :P
demi nak merasa pakainya baju bole sepak kebanggaan kita... hehe sarung jer jersi abang saya ni haaaaa!!saya tak  beli lagi bajuuu tu!!!nanti dah belikan saya jaja kat sini wokei!


yang penting tak sabar nak tunggu game menentang singapore kat bukit jalil .
 (ceh macam pergi!! semangat duduk depan TV woii!! :)

i realy miss you,sayang !

#moments!


A moment in time,
is all that's given you and me,
A moment in time,
and it's something you should seize,
So i won't make,(i won't make)
the mistake of letting go,
Everyday you're here,
i'm gonna let you know,

That every moment,
we share together,
is even better,
than the moment before,
If every day was,
as good as today was,
then i can't wait until tomorrow comes.

26 Julai 2011

tips: kembalikan chat FB lama !! ayuhhhh

mesti korang ada masalah tentang CHiT-CHAT kat Facebook kan??
meh saya ajari kan.. ;)


step 2:  tengok download{install) kat gambarajah tu.. (kiri atas)

step 3: pastu just klik "continue" bawah skrin tu..

step4 :pastu.. log in balik FB. dah boleh try kat FB anda.. kasi online okay! 


selamat mencubaaaaaaaaaaaaa!! 
(kredit to akuwsyafiq308.blogspot.com)

santap corntoz jer ni!


Selasa adalah hari yang agak boring.. tapi senang lenang diofis. sebab? sebabnya takde wat keje.. tapi bukan nak cakap bab keje okay.

hehe tapi juadah makan tengahri ku..
naaaaaaaaaaa... ni lah makanan untuk disantap tengahri ni. Ntahlah.. tak tau nak makan ape.. terus saya masuk kedai untuk beli snek gitu. sekurangnya ade lah bahan untuk dikunyah! ;)

Nak kata lapar tu.. tak lah kot.. sebabnya pagi tadi pun saya lewat untuk sarapan. tak kisahlah wakk.. janji makan kan... hehe! :P

okayyyy.. nak gambar untuk dikenang bersama corntoz ! :P
cilok dari blog -kepala bergetar



jika cinta dia,jujurlah padaku..



Terlampau sering kau buat air mataku
Tak pernah kau tahu dalamnya rasa cintaku
Tak banyak inginku jangan kau ulangi
Menyakiti aku sesuka kelakuanmu
Ku bukan manusia yang tidak berfikir
Berulang kali kau lakukan itu padaku

Reff:
Jika cinta dia jujurlah padaku
Tinggalkan aku disini tanpa senyumanmu
Jika cinta dia ku coba mengerti

Teramat sering kau membuat patah hatiku
Kau datang padanya tak pernah kutahu
Kau tinggalkan aku disaat ku butuh kan mu
Cinta tak begini selama ku tahu
Tetapi ku lemah karena cintaku padamu

*
Jika cinta dia jujurlah padaku
Tinggalkan aku disini tanpa senyumanmu
Jika cinta dia ku coba mengerti
Mungkin kau bukan cinta sejati dihidupku

Tentang seseorang

Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku,.
Ku lari ke pantai kemudian teriakku
Sepi..sepi dan sendiri aku benci
Ingin bingar aku mau di pasar..
Bosan aku dengan penat
Enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh
Ada malaikat menyulam jaring labah-labah belang di tembok keraton putih
Kenapa tidak kau goyangkan saja locengnya biar terdera
Atau aku harus lari kehutan
Belok ke pantai..?

Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri


Hanya namamu, di hatiku,
jiwa dan raga, takkan berdusta
Namun terkadang cinta terusik, benci, sesaat

Seribu musim, tak kan bisa,
menghibur hati, yang penuh marah
Entah mengapa berpisah saat mulai, menjalin

Suara hati seorang kekasih,
bagai nyanyian surgawi,
tak kan berdusta,
walau ketamakan
merajai diri yang penuh emosi,
jauh, didasar hatiku,
tetap ku mau,
kau sebagai, kasihku.

24 Julai 2011

dua² terkena dalam bang bang boom! ayuhhh tonton...

Memang perasaan keceramuk lah time ni kan?
kesian fida.. tapi kesian juga zuan!! hahaha!! bijak fida kenakan zuan balik!!!


bang bang boom! kalu aku kene macam ni.. haiyooooooOOO huru hara.. bergenang air mata.. lagi ketawa dlm tangis! hahaha!! btw.. memanggg giler lahhh main pinang-pinang ni!! gilakkkkk jiwa! :P

23 Julai 2011

Hizami, saya tak nak header pon!!

Kenal tak nama  nama Hizami tu.. pasti sudah jadi peminat bagi remaja² seangkatan beliau kat belog..sekarang ni kan dia buka contest -Hizami,nak header satu!!!  hehe bijak si budak lelaki sebelah pintu rumah pak rahim ni! eh eh tol ke? :P masihkah kau ingat budak itu.. kalu tak hingat..saya leh tolong ingatkan... 
http://www.budaklelaki.com

gaya ada..muka japang look..apa lagi.. !! apa lagi!! memang tip top jadi perhatian lah budak lelaki ini! ceh. puji kaw² biar mata dia makin sepettt membaca ni. ;) -hey, saya tak nak header pon.. tapii saya nak cakap pasal awak jer kat sini.. lallaaa!!! 

okay! kali ni saya nak buat catatan pasal belog orang ni bukan ape.. saje² jer, nak share belog yang saya baru follow ni.. nak kata follow secara terperinci takla.. sekadar batuk didepan pintu dia kot! Pada yang rasa² nak header dari budak lelaki ni.. sia terjah Url yang saya bagi kat gambar dia tuh. (saya dah lupa camne nak bubuh dengan nama tanpa url! hahah! )

APEEEEEEEEE?!! nak gambar full ? aloo kamu ni.. nak mbik gmbar model japang yanggg sesat disebelah pintu jalan pak rahim ni.. lalalaa!! salam kenal hizami!.. lu memang ada gaya model yang hot jaman jepun dulu , jangan marah haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... semputt!! hihidunggg dia hot!mata dia manje²..tapi menusuk kelebu!tahi lalat pemanis muka!! eh eh eh memang mengulaiiiii lah :P

inilah budak lelaki yang penuh dengan gaya tu.
nasib baik i dah masuk 3series.. kalu tak nak ngorat dia sampat dapat!!  :P
(gurauan semata-mata) 
apa² Hizami memang lelaki encem bermata sepet.. kalu ngorat awek.. pasti awek suka!


Okaylah... buat stakat inilah tentang pemilik belog baru yang saya follow. nanti kita selongkar pasal belog budak² lain pulak ye. korang follow lah sekali.dan pasti jangan lupa follow i selalu. sayangggggggggg kamu!

22 Julai 2011

pemain bola sepak yang pergi tak kembali !!

BOla sepak adalah sukan yang paling tertinggi kedudukannya dalam banyak² sukan.
saya juga suka melihat bola sepak..!tapi masihkah kau ingat Tentang pemain bola sepak Miklos Feher , Abdulrahman al-shoaibi ,..sedih bila tengok vklip ni tau..


meh saya kongsikan... even kejadian ni dah lama... tapiii mereka tetap dikenang selalu pada lapisan pemain² bola sepak. bahkan peminat bola sepak tak kira apa pun level nya.


(1979-2004)MIKLOS FEHER ( "The last smile".)
sedihnyeeeeee... ;(


R.I.P (1984-2007) ANTONIO PUERTA


( "Abdulrahman Al-Shoaibi".
ini lagi menakutkan.. anda tengok sendiri.tak sanggup saya nak ceritakan. beberapa kali tengok pun.. hatiii saya tetapppp berdegup kencang.. 

Ini saja yang dapat saya updatekan untuk korang.tak sanggup nak tempek banyak².
cuma yang hidup ni sama²lah kita beringat.. juga pada saya ..kamu kamu..bila² saja ia datang menjemput kita.
----------------------------------------------------------------------------------------

-apapun.. tahniah buat Malaysia telah menentang Chelsea semalam. walaupun tak dapat jaringkan sebarang Gol.. tapi hehe dapat membuka mata peminat malaysia dan dunia juga bahawa malaysia mampu membenteng gawang yang hanya pihak lawan dpt menjaringkan 1 gol yang ku kira tidak terpijak didalam gawang pun bola itu.. bola nasib jer kot! tapi kita mampu mempertahankan dari pasukan dikatakan penuh dengan pemain² dunia itu.. well... bagi saya Draw je :P !!

masihkah kau ingat jaringan itu.. kalu tak hingat meh saya tempek vklip ni...! hadoiyaiii
mungkin assistant reff tu minat chelsea kot!! OOPpssss!!

21 Julai 2011

Malas yang berleluasa!hadoiii

Hari ini agak lembap nak bangun tido pagi tadi.Kalu jarum panjang tak lagi tunjuk 12 pada jam 7.. hahha! selagi itu saya cuba mendapatkan nikmat lelap dalam beberapa minit..walaupun mindset i kata malam semalam.. esok kena bangun awal! 6.30pagi!!!!! gilssss la wak..saya sejak kebelakangan ni saya sangat lembap nak bangun pagi.. bukan ngantok..tapi malasssssssssssssssssssss! (hamboii panjang benau S"


Sampai ofis pulak.. sistem down. haihsss selalu buat hal dalam seminggu. e tak suka lah! pastu.. student mula tenggek² tepi menatap wajah kesayangan korang ni kan.. kekadang tu malu makcik. ikut mood saya nak layan mereka ni. kekadang tu..say buat tak tau jer. siap macam nak halau pulak saya.. suruh dorang kuar minum dulu ke..makan ke.. ahhaa! serius wak.. maunya tidak,ada yang nak cuba usha awek nak masuk 3series ni.. heyyyy,, ni kakakmu lah.. ingat sebaya apa! :) tapi saya layan gitu jer lah..nak sembang face to face.. no hapon?? no no no.. itu memang sukar nak bagi! yang dapat tu kira untunglah. ;) ceh poyo ah lu!


dalam minda saya." malas"

okay,skipkan omongan diatas. perempuan dalam gambarajah tu..sangat tekun. tekun mengular.ngular main facebook..dan blog.hehe! kalu boleh... baik tak payah masuk ofis...howlah,boleh??tapi dia lah orang penting. kalu takde dia..tersidailah mereka² yang  nak mbil test undang² jalanraya.. bencikkk i tau. tak leh mengular dengan diri sekali. ;P pok pek cakap tukar keje.. dan tengah tahun dah ni oii.. pasaipa tak tukaq?! gila punya soalan dalam diri.. tsk tsk tsk hanya tuhan saja yang tau betapa rimasnya jiwa saya kat sini.

yang pasti.. tengok jer jam4.. saya bersemangat nak balik kerja. hahah!!
 letih ooo pinggang dan punggung i duduk 8jam!! :P

Hati-hati bila bubuh nama dalam telepon bimbit anda!!!

meh saya kongsi artikel yang menari dari blogBlog Buaya merah.




Terjadi pada seorang wanita yang kehilangan beg tangan kerana
 kecurian dalam satu tempat kejadian. Beg tangannya itu yang mengandungi bimbit, kad kredit, dompet, dan sebagainya telah digunakan oleh pencuri itu untuk tujuan lain pulak.

Kira-kira 20 minit kemudian, apabila dia menghubungi suaminya dari sebuah telefon memberitahunya apa yang telah berlaku, suami beliau berkata, "Saya baru sahaja menerima SMS anda bertanya tentang nombor pin kami dan saya telah menjawab sebentar lalu."

Apabila mereka bergegas turun ke bank, kakitangan bank itu memaklumkan kepada mereka kesemua wang tersebut telah dikeluarkan dari mesin ATM.

Pencuri itu sebenarnya telah menggunakan telefon bimbit yang dicuri menghantar SMSpada nama "hubby" dalam senarai nama telefom bimbit itu dan menyamar untuk dapatkan nombor pin. Dan seterusnya, beliau telah cash-out kan semua wang dari akaun bank.



Apa yang perlu buat : Jangan mendedahkan hubungan antara anda dan orang-orang dalam senarai nama kenalan anda. Elakkan daripada menggunakan nama-nama sepertiHomeHoneyHubbySweetheartDadMom, dan sebagainya.

Dan yang paling penting, apabila ada pertanyaan sensitif ditanya melalui SMS, sentiasaMENGESAHKAN dengan memanggil atau buat Call kembali untuk dengar suara untuk tahu siapa sebenarnya.

Selain itu, apabila anda terima SMS oleh rakan-rakan atau keluarga untuk bertemu dengan diaorang di suatu tempat, pastikan untuk Call semula untuk mengesahkan bahawa mesej yang di terima itu dari mereka.

Jika dia tidak mengangkat, perlu berhati-hati pergi ke tempat tersebut bersama-sama kenalan atau sesiapa sahaja orang yang anda rasa boleh dipercayai.


klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx