10 Februari 2011

senyumlah selagi kita mampu ;)

masalah yang mengelilingi otak. Bila lagi lah masalah itu terus terbang pergi jauh dari fikiran..dari kehidupan...tapi selagi kita hidup masalah silih berganti bukan.. tapi masalah ini tak terganti lagi. hes!mengeluh dalam hati.. bilakah boleh saya menarik nafas lega dan biarkan otak saya benafas dengan tenang. kalu tak kusut. masut. bahkan bikin ribut sendiri.

Alangkah saya boleh tersenyum begini seperti bebas dari masalah. Hoo.. kalu takde masalah ..satu masalah besar jugakkan? orang gilaaaaa.... tapi rasanya kerna orang gila tu kerna terlalu banyak masalah..fikiran dia tidak dapat menerima keadaan bahkan terus tiada jalan lain... monolog sendiri..anolog sensorang... kerna mungkin mereka saja yang faham diri mereka..kan?! hmmm kesian.....tiada siapa pun mahu jadi begitu.kekuatan mental kurang... mesti hancur..yelah,kalu dah fikir tiada jalan penyelesaian... mau² macam² yang dibuat.Ade yang sampai bunuh diri.. gantung diri..kecian...sebabnya mungkin sumtimes takde orang cuba untuk memahami keadaan mereka.tekanan itulah yang membuat mereka terjebak dengan perbuatan yang sungguh menyedihkan tu.

dari posisi lain..mesti masyarakatkan kata... "sape suruh cari masalah.. do dat do this.tapi dorang tak tahu kenapa dia buat begitu...? mesti ada sesuatu yang kit sendiri tidak tahu.. sebab dia tidak diberi peluang untuk meluah apa yang mereka tanggung. itu beban yang sangat berat.. evn bagi kamu elehhh benda cukup ringan buat kamu.

kita tidak perlu meletakkan orang lain dalam kemampuan diri kita.Cara hidup kita berbeza...bahkan tidak sama nasibnya.pendekkata... biar kita sedia mendengar..bantu jika dapat menolong.


tapi... masalah itu datang..kerna Dia yang MAHA penguji.. menguji untuk kita kembali dekat padaNYA.kan?dan Percaya..setiap masalah ada jalan penyelesaian.SABAR.

"ALLAH tidak menguji hamba diluar kemampuannya..."

HADAPI DENGAN SENYUMAN
wOOOOoooo dah rasa seperti nak menuju ke awan biru!!!!


verangan!!

3 ulasan:

  1. aku pun tetiba rasa nak senyum :)

    BalasPadam
  2. yeah selagi hidup selagi tu ada mslh.ishh bosan! bosan dah hidup cmni.

    BalasPadam
  3. senyum itu satu sedekah manjer...senyumlah senyumlah wahai cik molek.. =P

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx