16 Mac 2011

cuti sekolah daaaa...

kalu musim sekolah.. rumah kami sunyi. Memang sangat sunyilah.. pagi aman sikit nak berbuat ape.. lagi-lagi tengok tv..hanya aku lah yang menguasai bila isnin tiba.raja remote! hiks

tapi...

Bila masuk musim cuti sekolah...................... bangun jer pagi.... depan tv anak buah aku dah melopong depan ruang tamu. haihs... pagi-pagi dah dengar suara burungburung yang lepas dari sangkar. Pagi petang siang malam..rumahkan ade kanak-kanak. Kekadang tu seronok..kekadang tu haiyokkk.. naik pekak bisu nak HEYYY sana! HEYYY sini! adoila.. Kalu takat suara aku nak menjeritkan dorang ni.. memang baik tak payah nak bersusah payahnye.. hanya semut-semut kecil yang mendengar jeritan batinku.. hahha!! buang tenaga nak melarang dorang... kesian makcik!-haihs-


ini sebahagian yang ado... yang dah besar-besar susah sikit nak melepak sama. Aku kalu hari cuti sekolah ni.. kekadang suka melayan budak..kadang-kadang..ikut suka ko lahhh.. malas oden nak layan. :P
(mata bengkak..huhu pas bangun tido petang isnin tu..)

beginilah... aku suka lepak tepi rumah petang petang hari. sebabnya kawasan ni redup...melayan angin yang nyaman... memang tempat untuk lepak petang... lepak minum petang sambil ulam-ulam . ;) Bersiap sedialah dengan keriuhan hujung minggu nanti. Kalu aku rimas.. nun bertapa aku dalam bilik. hahahah!!!tempat segala tempat yang paling tenang buat aku ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx