8 Mac 2011

tak nak kutuk,tapi kutuk kutuk!

Ini kan perkara biasa dalam kehidupan.

Kita tahu, kita sedar yang kita perlukan sesuatu benda itu, atau mungkin kita perlukan seseorang itu dalam hidup kita. Ermm.. sebentar, untuk mengelakkan kekeliruan aku rasa baik aku ambil contoh 'sesuatu benda'.



Yeap, lebih selesa sekarang. Sambung.



Kadang - kadang kita tahu dan sedar yang kita sangat - sangat memerlukan sesuatu benda atau perkara itu dalam kehidupan kita. Kita perlukan untuk sesuatu situasi, untuk sesuatu keadaan, untuk sesuatu kerja atau mungkin untuk sesuatu pengalaman.



Tapi yang peliknya, dengan super-ego yang wujud dalam setiap diri kita, perkara atau benda yang kita sangat - sangat perlukan itulah yang kita kutuk-kan.



Kita kritik, kita kondem, kita bercakap tidak elok atau mungkin yang paling terakhir, kita makikan ia, dengan alasan untuk kebaikan.



**Macam aku perlukan CPU yang baruuuuu kerna yg lama dah mau rosak..tapi aku kutuk bunyi nya yang dah macam bunyi mesin jahittt....padahal dgn cpu ini aku terpaksa gunakan juga... (aku ingatkan melayu mudah lupa..tapi cina ayat abu-abu..asap tercemar... habukkkk pun tarak... siot..kata  nak tukar cpu aku..tapi  mana!! tekanan nak restart lebih sepuluh kali dalam sehari..)-kiki



Bodoh kan?



Memang kita tak sedar. Oh maaf, aku tak cakap pasal aku, tapi aku cakap pasal kita. Semua.



p/s: Dan sekarang, cuba tukarkan 'sesuatu perkara' itu kepada 'seseorang'.

copyright;zahiriladzim...ubahsuai..by me!

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx