8 April 2011

Rezeki bersama Famous Amos

Salam jumaat kawan-kawanku! Bagaimana mood hari ini? baik atau tidak.. sama-sama  kita redha. Kalau sakit hati.. ubati dengan maaf. Kalau sedih ubatlah dengan senyuman. Kalu tak paham paham lagi...abaikan saja! wat da caring is sharing!!! OMG... meh saja nak share ngan korang satu kisah yang TAK terluah lagi.. memang kejadian ini pernah berlaku tapi jarang jarang sangat.

senyum penguat semangat. lukaaa dalam hati sapa tau..
HAAA! cehhhh..jangan main main.


okay, al kisahnya...

Masa aku balik dari KL sabtu lepas.. aku sempatlah belikan cookies kat airport tu.. masa dok pusing² nak cari yang dikenan oleh tekakku ini.. haruslah kita melihat nilai sebenarkan...dengan budget brapa kita nak. Bila dah jumpa yang kita mahu tu.. panggillah si penjaga kedai ni.. tunjuk yang ini.. tunjuk yang itu..
kalu 100gram = rm8.90 gitulah kot tak hengat dah haku. so,aku cakap aku nak setengah gram yang ini dan yang itu.. setengah gram persamaan 50gram kan. semua jelasssssss.. dan penerangan aku tiada yang kabur!

Sementara dia nak timbangkan tu. aku blah lah kat satu sudut nak belikan coklat untuk anak buah aku.. bila nak pergi bayar tuuuu.. kebeduoppppppppppp boleh naik sampaiiiii RM60 lebih henggeeeett!! hanginnnnnnn hakuuuuu.. aku berkerasa jugak kat situ la.. yelah... aku nak makan sorang buat ape nak beli banyak banyak..cookies ni.. aku tak brapa nak gemar sangat.. lite lite 2 3 hari baru habish. sumpah dalam hati jugak hari tu lah.. siap aku harrrjaaa dia ni.. " lain kali orang cakap you janganlah senyum² kat hpon tu.. ni sapa nak bayar.. ?? cilaakkkakkk! siap suruh kata aku yang salah.. dia hingat aku nak belikan setegah kilo gram! aku memang tak nak bayarrrrr... ehelekkk sembarangan lagi.Sungguh geram sangat masa tu.. terus ade sorang lelaki ni datang... mayb dia punya bos kot! terus jerrr dia bungkuskan dalam plastik.. dan bagi kat aku..then kata.. okay² ... settle! dan suruh aku blah... !

huishhh!! apahal minah ni kan?? dah nama rejeki... aku bolos sajalahhhh dengan muka blur... AHA!
tu laaa.. lain kali MENDENGAR itu penting. Jangan buat ignore dengan setiap apa yang aku cakap.. haishh.! tengok sapa yang rugiiii.. kau jugak..



meh i tunjukkan.....
... baru nak habishkan hari ni..  malam masa tengah rehatkan diri tu baru aku makan.. tu pun sikit².. tak leh banyak.. kalu makan banyak sangat.. rasa muak. lagi pun yang manis manis sangat ni aku tak leh ambil dlm kuantiti banyak.. tekak tak suka! ;) biskut kering ni memang sedap bila time boring boring.. tengok tv.. buat kerja begini bolehlah masuk..

jadi.. pengajarannya
" cakap biar terang.. kalu tak faham tanya "!
" kalu tak suka cakap.. kalu suka usahakan!"


... i'll understands!


klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx