12 Ogos 2011

"Segmen Ramadhan Jejaka Terhangat: Makanan Buka Puasa Kegemaranku".

Dah lama rasanya tak buat sesi menjawab tag-mengetag ni!
Kali ni kene dari penembak yang bertauliah L@dyKichiMachiko 
Okay, saya ni memang takde masalah nak makan ape je waktu berbuka. asalkan ia boleh buat saya isi perut saya serta  boleh memnambah selera waktu berbuka. Maksudnya,biarlah cukup rasa makanan tu.. kalu tak kurang manis..atau kurang garam.. ko pun rasa tak best nak makan kan? haaaaaaaaaa.

Tapi disebabkan ini adalah segmen untuk saya jawap kira tak syok kalu update tanpa gambarajah ye ;)

asalkan ada:

air dan nasi harus ada ;)
saya makan ape yang mak saya masak... kalu kata nak sangat² hari² tu berbuka dengan makanan kegemaran tu takdelah kot. tapi kekadang mencari seperti yang dibawah hehe! ;) 

haaa.. kalu kat sarawak panggil : suntung tutok! hihihi tapi sekarang dah guna misen dah.. dulu hambil tukul.. ko tiong tiong kan badan sotong tu.. ;)
photo:chanlilian
ini kat rumah memang petang² belikan untuk berbuka! cuma saya yang kureng sikit.. tapi telan juga sikit ;)
maaf saya cilok gambar kamu!-izinkan..
ni feveret saya ! ayam masak merah.... tiap tahun kalu ada makan² dirumah..tanpa ayam masak merah memang kan rasa kurang lah. itu bagi saya.. mak saya suka curry macam tambi. heheh :P
k uih hijau atas belah kiri tu sedappppppppppppp!!! :) pun kegemaranku.


Okay sekian... inilah juadah yang pasti berselera kalu semua ada. ;) Saya tak memilih ketika makan. kalu say tak suka saya tak makan. kalu saya suka say pulun sampai kenyang. keh keh keh !

wasssalam.




ini bahan rujukan yang saya telah terkena panggilan tag-mengetag!
http://bittersweetlurvelife.blogspot.com/2011/08/segmen-ramadhan-jejaka-terhangat.html#more

2 ulasan:

  1. bestnyee!meriahnye makanan!
    i am following u !

    BalasPadam
  2. yummy! i pun suka kuih hijau tu, gebu jer rasanya.

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx