7 September 2011

ikut parents berziarah raya malam ke 2! :)

2 syawal 1432H


Hari Raya ke-2 pun sama tak kemana² pada siangnya.
Haiyo.. sampai mak pun bising cakap...

""ko tak jalan kah?

-hahaha!! memang itulah setiap tahunnya. langkah memang pendek jer selalu. terperuk jer kat umah... mana nak laku.. hahaha!! rasa nak mati kan jer ayat tuuuuuuuuuu.. biar takde ayat TAK LAKU ! hahah :P takbaik cakap tak laku.. jodoh belum sampai lagi..ingat senang nak nikah.ingat senangka nak pilih. HAHAH!

(nak jugak saya menjawab.. bukan tak laku..tapi banyak tak banyak yang serius.. so taknak menyusahkan hati sendiri.. biar kawan-kawan dulu yang ada sekarang ni. Pandai juga saya merasakan hati merasa serik untuk bercinta! APAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?! hahha.. serik tewas untuk pertahankan sorang diri. Kalu orang betul² nak...dia tau cara apa harus diperbuat ;) kan? 

so..saya pun bukan tak kisah.. tapi malas nak kisah dah. Kalu jalan yang ada ini adalah jalan terbaik.. kenapa harus saya melawan takdir.Maka itu... saya berkawan jer dengan sesiapa... dimana hati saya jatuh... disitu saya bersandar... tak gitu ! maksudnya.. sapa yang tau jaga hati saya.. mbil hati saya.. pasti hati pun suka ma! 

eHH EHHH... nak cakap pasal raya.. tapi tersasar cakap pasal Hati dan perasaan pulak. (titik)

(a-b-a-i-k-a-n)

ketika merasa gembira

Malam pula... tiada sapa kat rumah.. kecuali mak bapak dan saya. Kebetulan mak dan bapak nak gi ziarah sanak saudaranya.. tapiii saya pulaaaa.. rasa cam nak ikut.tapi dah lama gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr tak ikut dorang  gi beraya.serius..sejak kami orang besar²...dah jarang ikut mak bapak beraya.. yela.. kat kampung jer kan... biasalah kalu orang tua berjumpa.. panjang ceritanya... hihihihi.. dulu² saya selalu ikut akak².Kakak² pun masing² jalan ngan family tahun ni. saya pula tarik muka manja sikitlah... TETIBAAAAAAAAAAAAAA dengar ajakan dari bapak!! 

bapak: kalu kau nak..ikut bapak ngan mak gi jalan...!!!!! 


hahahha... ape lagi saya pun,setujulah. kalu saya tak ikut,mereka naik moto jer..tapi kalu saya ikut,kena lah naik kereta ;) maka itu sayalah pemandunya. Ohhh takat dalam kampung jer no hal punya.. saya kan anak bongsu... manjer ,degil,cengeng..suma lah.. saya! walaupun pada hakikatnya saya ke 2 bongsu..tapi bongsu perempuan maaaaaaaaaaaaaa^_^

sang bulat yang membulatkan mukanya dengan tudung.. ;p

1st sekali kene singgah rumah Atuk ler.. lepas tu... rumah nenek² .. pastu rumah untie².. panjang jer borak..dengar kisah lama dorang.. memang nostalgia sangat-lah! masuk rumah ni air gas.. masuk rumah itu air gas.. memang mengelodaklah perut... tapi kalu kat rumah,saya kurang minum air bikarbonat tu.. kecuali kalu rasa jer nak minum.. baru gi minum..tu pun minum sikit² jer tak sampai segelas pun.bak kata orang sekadar menjamah tekak ku ;P

okay².. (tulisan hari ni..agak menyimpang-nyimpang dah) hahha!

okay² apa kata kita layan baju raya Jubah yang kakak timah jahit...dan hiasan didepan ni dari hasil kreativiti saya yang main tampal dan iron saja! hahaha~~ tak brapa cantik. lain kali cuba lagi !
-sekian edisi raya ke 2 bebeh! Love youuuuOls !!

3 ulasan:

  1. Kmk dah sekda gik ekot org tua gi jalan2.. hahaa...

    BalasPadam
  2. awak cm siti nurhaliza!! shukeww

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx