11 Februari 2012

DANG SURIA CALAR IMEJ #OnAir ?

LALLALLAL~~ panas panas panas... Dang suria apa sudah jadi ni??? 


"
Ramai betul yang marah dengan juri jemputan Rancangan Realiti terbaru Astro iaitu Dang Suria. Rancangan ini bertujuan untuk mencari bakat-bakat baru dalam dunia pengacaraan. Apa yang menyebabkan ramai marah dengan Dang Suria ialah penghinaan yang dia tujukan kepada calon-calon peserta rancangan tersebut dari segi rupa paras. Ada yang dia kata tak kacak, dan ada pula yang dikritik kerana seseorang itu berbadan gempal. 

Di TV ada saja pengacara-pengacara yang tidak ada rupa, tapi bakat pengacaraan yang baik seperti Faizal Ismail pengacara Muzik-muzik. Dia memang tak sehensem Hans Isaac mahupun Brad Pitt, tetapi keletahnya cukup menghiburkan penonton. Begitu juga dengan Adibah Noor atau pun Dina yang berbadan besar, mampu sahaja memukau audien dengan bakat mereka.
Dang Suria seharusnya lebih reserve dengan kata-kata nya kerana penonton sudah mula suka dengan rancangan On Air kerana ia lain dari yang lain. Dan sebelum ini juga Aznil sudah pun mencuba sebaik mungkin menarik minat penonton dengan usahanya yang bersungguh-sungguh semasa audition dijalankan. Hentikan cubaan membuat kontroversi untuk menaikkan rating kerana ia boleh memakan diri sendiri."



Aku pun sokong kenyataan ikrarmedia diatas. Sebabnya aku sempat tengok semalam ulangan kat *audition* kat #JOHOR! Memang mimik muka dan tutur kata dia sangat jelas menunjukkan dia tak suka peserta tu.

Paling tak boleh tahan dia siap Cakap terang² cakap "orang tu tak Hensem" -aku rasa dia ni cantek sangatlah masuk kat TV? hahha... tolonglah... Kalu tak suka pun, janganlah cakap begitu.... bukan dia nak masuk ujibakat JEJAKA BERWAJAH TAMPAN! terus judge orang begitu... padahal dorang datang nak tunjuk bakat sebagai pengacara jer kot. Memanglah nak pergi begitu kene banyak sedarkan diri kita layak ke tidak layak... kalu tak layak.. buang masa orang lain jer nak ujibakat. Tapi apa salah itukan peluang mereka nak mencuba!


Geram siot. aku tengok depan TV pun macam Menyampah tengok Dang tu. OPppss sorry. betul kata sorang peserta yang baran tu." Dia pun kalu tak make up.. cantek ke?" kan?

-kalu dah rasa cantek... syukurilah ciptaan Allah..tak perlu nak mencucuk sana sini :) yer tak..  aku suka dang ni bila dia berwajah dulu kala :)

Aku pun berkeyakinan Aznil dan yang seorang lagi tu pun rasa tak layak dia nak komen macam tu. Bertapis lah.. boleh jer tegur macam pak nil. Berlembut. sekurangnya peserta yang datang keluar dengan sedikit harapan gembira  walaupun tak layak masuk.dah nama para juri. kan! Mesti dah banyak orang yang tak suka Dang tu kan. kesian. elok² di sukai ramai.. terus menyampah dengan mulut becok dia.  bukan sorang kot yang kene cakap tak hensem. kesian dorang.

semoga mereka yang dah terkene kata² Dang tu.. bersabar jer lah yer. Agaknyer..... ON AIR belum bermula tapi dah ada kisah tak best untuk didengar. semoga ON AIR boleh berjalan dengan baiklah lepas ni. ;)



Amin Ya Rabbal A’lamin..

2 ulasan:

  1. kontroversi lagi.. hurm.. artis2

    BalasPadam
  2. sdap mgata org, muka dia tu bkn cucuk ke ? PELIK !

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx