2 April 2012

Belajar untuk Percaya pada diri sendiri.


"Kadang-kadang pertempuran anda terbesar adalah percaya pada diri sendiri."

"""Aku merasa takut kepada penolakan sehingga saya belajar untuk mempunyai iman di dalam diri saya.
Aku takut sakit sehingga saya belajar bahawa ia adalah perlu bagi pertumbuhan.
Aku takut kebenaran sehingga  melihat keburukan dalam dusta.
Aku takut hidup sehingga  mengalami keindahan.
Aku takut nasib  sehingga menyedari bahawa Aku mempunyai kuasa untuk mengubah kelemahan.
Aku takut membenci sehingga  melihat bahawa ia adalah tidak lebih daripada kejahilan.
Aku takut kasih cinta sehingga ia menyentuh hati , 
membuat pudar kegelapan ke hari cerah yang tidak berkesudahan.
Aku takut cemuhan sehingga aku belajar bagaimana hendak ketawa pada diri sendiri.
Aku takut menjadi tua sehingga aku menyedari yang aku perolehi kebijaksanaan setiap hari.
Aku takut masa depan sehingga  menyedari bahawa kehidupan terus semakin baik.
Aku takut gelap sehingga aku melihat keindahan daripada cahaya bintang.
Aku takut cahaya sehingga aku belajar bahawa kebenaran itu akan memberi aku kekuatan.
Aku takut perubahan, sehingga aku melihat bahawa walaupun rama-rama yang paling indah terpaksa menjalani metamorfosis sebelum ia boleh terbang"""

jadi Kita juga perlu -belajar untuk percaya pada diri sendiri.! :))

2 ulasan:

  1. puitisnyaa.. jatuh cinta dengan keindahan bicara kata itu .. :))

    BalasPadam
  2. sblm kta maok org pecaya kita, kta empun mok pecaya dirik kta empun..kak oh :)

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx