15 Julai 2008

ADAKAH DiA MENCiNTAi ANDA?

Aku tak pernha lari dari rasa cinta..jatuh cinta maupun putus cinta.. semamang cinta itu amat ternilai kalo kita haluskan hatinya.Kalo cinta itu disayang..umpana sayang dan kasihnya ALLah untuk makhluknya. tapi kita manusia yang punya terlalu banyak andaian dlm jiwa.sehinggakan org tk dpt untuk menilai apakah jenis cinta yg kita miliki.

..seadaanya aku mencinta,aku mencinta kerna sebuah hati yg aku ingin jaga.. bukan kerna semata2 untuk sebuah kemewahan,maupun untuk kepentingan sendiri.Kadangkala,bila kita mula berasa yakin dan bersbar untuk cinta.. sudah pastinya sikap perlawanan itu sering datang untuk mguji. sejauh mana kita kuat?? pikirlah sendiri... tanya hati..

...aku juga selalu merasakan diri aku skrg lebih bersabar dari masa lepas2 aku,aku tk kuat nak buruk sngka.. aku tak kuat nak mbik hati.. dan aku tk cepat mmbuat sebarang andaian. tetapi.. masa inilah TUHAN kan terus mguji aku.. ditahap manakah aku mampu bertahan. tp aku juga juga seperti manusia yang lain..tetap ade had dimana kesabaran aku terkawal.


Seadaanya aku..aku juga seorang yg tak suka mengkhianati pasangan.dan aku tak pernah untuk mnjadi org tamak bila mendapat yg lebih baik sekiranya apa yang aku miliki itu sudah cukup sempurna dimata aku.Tapi sejauh mana org cuba pertahankan kita untuk dirinya?????????

Sebolehnya,aku tk ingin membuat org salah untuk menilai cinta yang aku miliki. Apatah lagi untuk aku sakiti seseorg yang tulus untuk kita.Aku tak larat asyik mulakan sesuatu dari mula.. jatuh cinta mmg wat aku rasa fed-up.. tp aku tak pernah give-up untuk terus mendapat cinta selayak cinta aku!

Mungkin amat payah untuk org memahami aku.. tp mungkin yg dah cukup lame kenal aku.. kan faham aku jenis yang macam mana... adakah aku ni PLAYGURL? SETia? .. itu terpulang untuk hati seseorang menilai...TApi dgn cinta yang aku miliki aku bukanlah seorang suka khianati pasangan!


Mahu pahit atau buruknye keadaan.. aku tetap tersenyum untuk merasakan betapa indahnya rasa cinta bila kita diuji. biarlah yg baik itu lebih baik rsanya.. dan pahit itu.. tetap ku hiasi sebagai didikan..agar jiwa aku tak pernah untuk salahkan cinta..kerna yg membentukan cinta itu baik atau tak adlah pasangan itu sendiri..

CINTA itu tetap suci dalam hati setiap insan.. ku bersyukur kerna CINTA dlm hati aku tak pernah rasa kotor untuk aku terima sekalipun aku cinta itu tak pernah menyebelahi aku.. kerna ku yakin pasti nya ada satu hati yg benar2 murni dicipta untuk aku miliki..

... moga cinta ini... tak pernah rasa jemu untuk melalui sepahit manapun cinta yg diterima...kerna Tuhan pasti kan hadiahkan sesuatu yang indah dalam setiap manusia.

5 ulasan:

  1. lama gk xsinggah sini..sorry sis.makin cun melecun la dia...suka tgk tau...

    BalasPadam
  2. auwwwwwwww...

    sungguh puitis sekali yang..

    suka ku baca...

    BalasPadam
  3. yup yang...
    sejauh manekah sesorg itu cuba pertahankan kita utk dirinya
    sumtimes sesorg akan leh mengambil sikap yg paling mudah..whisc is MELEPASKAn kerna yakin someone out there akan lebey mmbahagiakan kte...but did they know by doing that, die telah pun melukai dn menguriskan ati kite...

    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...mule ler jiwa aku ting tong neh ki...

    BalasPadam
  4. haja:
    hehe makasihh sis

    ceera:
    yeah itulah luahan hatiku..

    BalasPadam
  5. redblood snow:
    sikpayahlah sedih..
    kita dipihak benar.. kit harus kuat..dan maafkan jak dorank yach.. bukankit asakit.. sapa suh dakya ego...

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx