20 Mac 2009

RINDUKU DI ANGIN LALU


Aku mencintai… menyayangimu dengan sepenuh hatiku. Namun menerima khabar yang dirimu telah dimiliki, haruskah aku mengganggu kebahagiaanmu lagi? Perlukah aku melampiaskan rasa marah dan dendamku pada sahabat yang telah mengkhianati erti persahabatan sejati? Atau mencari gadis lain yang lebih baik… yang setia dan mampu memberikan aku cinta yang suci.

Yang kini berada di hadapan mata… yang saban waktu dapat kuintai hatinya… yang saban hari mencuri pandangan dan menerbitkan rindu dendam. Kenapa harus menafikan hati sendiri? Kenapa perlu ditolak perasaan sayang yang datang bertandang? Seperti kau, aku kira setiap insan mempunyai hak dan alasan di dalam menentukan pilihan… kerana ‘cinta’ datangnya bukan sesuatu yang boleh dirancang.

Kerana kuasa ‘cinta’ mampu menumbangkan kubu keegoan walau dipancang dengan dalam. Lalu Zahin beralih sayang… dia tidak perlu mengecewakan Raihah, kekasihnya hanya kerana cinta silam yang tidak kesampaian. Dia perlu berpijak di bumi nyata… Marini bukan miliknya lagi. Walau Marini meninggalkannya dengan seribu cerita yang menyedihkan… walau Marini pergi dengan seribu satu alasan. Marini bukan siapa-siapa padanya kini. Marini telah dimiliki lelaki yang bergelar suami.

Lalu perlukah direbut kisah silam yang telah menjadi sejarah? Kerana sejarah hanya untuk dikenang, bukan untuk diulang. Walau sesekali dia begitu rindu untuk menjejak memori cinta yang pernah mereka ciptakan bersama. Dan yang sesekali itu… dia bagai tidak mampu untuk menghindarinya…



Tajuk : Rinduku Di Angin Lalu
Pengarang : Norish A. Bakar
Penerbit : Creative Enterprise Sdn Bhd

ianya hanya sebuah novel ok... hehhe~ tetapi aku tertarik pada sinopsis cerita INI.. nak carilahh nanti..!!! heheh.......

1 ulasan:

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx