22 Ogos 2009

hari pertama bersahur dibulan puasa..

hohoh di hari pertama bersahur.. agaklah bersemangat nak bangun..even aku hanya tido 2jam b4 sahur.. tapi tidak apa.. mungkin itu lebih baik dari tidak tidur terus.tak perlu la nak cakap nape tidur lewat kan...


masa nak bangun sahur tu aku yang rimas ngan alarm anak buah aku si nurul tu la.. maklum dah ade hpon kunun saje nak set jam untuk orang bangun sahur.taat je bunyi kata nak posa. bila sampai sahur.. boleh tersenyum bila aku bangunkan..tapi bukan nak bangun.. pusing kiri sambung tidoooo ok. hahah~ takpe..niat dia tu ade pun dah dah pahala.. =) budak² lagi kan..


aku bangunlah.. masa tu jam 3.30 jam gini dah bangun ok. bukan nak tulung masak. eheh bangun² dah tersedia.tunggu nak makan je lagi. pagi tu agak sunyi jugak takde orang sangat kat umah. aku makan dulu... pasal abang ipar aku tu kata nak layan mata tunggu jam 4am.makan² la aku dengan ayam masak merah n sayor kubis.. dan menu yang lein pun banyak tapi aku tak terasa nak makan... tak banyak lah aku makan.tapi bolehla menahan sehari suntuk aku berpuasa. itukan sudah kebiasaan buat aku(berlagak tgok² pengsan karang,.. padan muka)


pas makannn.. waktu imsak aku tak tau jam brapa..tapi sebelom azan kene stop la kan.. huhuh.. aku sambung tidooooo... tetiba pagi bangun lewat 7suku like dat.adoiilaaa... tapi alhamdulillah sehingga aku menaip sekarang pun dah tengahari.. aku tak rasa kelaparan. =) harapnya tiada apa² sehingga waktu berbuka nanti..


INGAT!!!-berpuasalah segala nafsumu-

-tiada CINTA seindah cinta ILAHI.tiada RINDU setulus rindu kpd RASULULLAH.tiada KATA semerdu ZIKIR.tiada HARI senyaman hari² RAMADHAN. -marhabban ya ramadhan.selamat menunaikan ibadah puasa... - s m i l e -

6 ulasan:

  1. selamat berpose penuh kiki!!..
    ade juadah ayam penyet x?

    BalasPadam
  2. kiki...kmk asal belawai, tp kinek tok di putrajaya..b4 tok kmk pernah diam di kpg boyan rumah pakcik kmk time kmk study di poli lok...

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx