13 September 2011

andai aku seorang pelukis..pasti lukisan aku pun ribuan ringgit! ceh.

(sabtu 10.9.11)

Lepas tengok movie.. kat ke bilik pameran lukisan.. fuhh gila lah lukisan yang dijual dengan ribuan ringgit! tapi cantik giler.. dari canvas ke besi pun dorang memang leh buat duit dengan hasil lukisan.. meh layan 9 gambar dibawah:


comelkan.... :) (rambut i dah panjang dah wakkkk hihi²
ini hasil yang diperbuat dari pada rantai² besi 
ntah apa nama makhluk ni.. hehe!


kusyukkk!! melihat hasil lukisan dorang.


hamboiii sempat ;)

Harga yang paling mahal saya pernah jumpa kat sini.. RM10,000.00 wowwwwwwwwwwwwww! Ade ke yang nak beli.. saya lupa pulak nak snap gambar yang mahal tu.. saya update ni pun dah lupa camne rupa gambar itu.. hehe! tapi pelukis ni memang kreatif. 

Teringat balik masa sekolah dulu... saya ingin jadi pelukis.. tapi lukisan saya kekadang baik.. kekadang teruk. tak hidup lansung. hhehhe! Kemahuan ada..tapi bakat tak kuat.. maka itu darah yang ada pun tetap minat dengan seni... walaupun pada lukisan saya memang tak brapa nak menawan hati cikgu. haha! selalu jer dapat lingkungan 70 markah..kalu yang paling teruk pun 50 gitu.. cuma sekali jer kot. ajaibnya jari.. lukisan nampak cantik masa form 5.. melukis tema hutan.. saya dapat 95 markah. haha! itulah kali pertama markah yang cukup memuaskan hati. kebetulan dan nasib jer kot. kalu tak lukisan memang standard budak form 1 jer kot! hahha! saya suka  lukisan tapi saya kurang mahir menghidupkan lukisan itu. ^_^

Tapi sebenarnya,cikgu pernah kata dulu.sebenarnya lukisan itu taklah sepatutnya lengkap menjadi objek. dari segi gmbaran.. dan pemahaman diri yang melukis serta warna  itulah yang akan menghidupkan sesebuah lukisan. maka itu.. tak hairanlah ada lukisan yang ntah ape² hitam...ntah ape² corak.. mampu dijual dengan harga melambung² tinggi kan. 


(maaf ..kualiti camera handpon yang kureng..
menyebabkan photo diatas pun dah macam lukisan water color)

2 contoh gambar yang simple tapi menarik!
hasil google
 bermain dengan warna  ;)
hasil google
^)^

4 ulasan:

  1. Ada juak ambo gi sini...nang best juak sekali sekala tanggar art exibition

    BalasPadam
  2. Lukisan rega cemya big2 boss salu beli..

    BalasPadam
  3. cikgu bagi markah nak amek hati je tu..ehehe

    BalasPadam
  4. mun ada bj kedak lukisan nok first ya mok mek beli haha

    BalasPadam

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx