25 Ogos 2011

kerna aku bukan artis?? kalu aku artis dah pasti aku tak kenal kau!

Kerna saya orang biasa..rakyat biasa..kerja pun biasa.. orang pandang kita macam apa?!


hanya kerna saya bukan artis gitu kan..ya memang saya bukan artis? nak bandingkan saya dengan artis .. apa keheyyy?? lainlah kalu nak bandingkan saya dengan org² dekat kamu. itu pun saya tau kalu nak dibandingkan pada kecantikan wajah .. orang yang mixxxxxx ini sumpah saya pun mengagumi kecantikan dorang. apa lagi kalu mereka yang punya citarasa yang sama. 

saya bukanlah cantik sangat... tapi selalu mahu cantik. kalu dah tahu tak cantik tapi serabut berpucat benat.. buat apa jadi pompuan. lelaki tau nak menghensemkan diri.. inikan pula perempuan. walaupun saya bukan sepertiiiiiiiii................................artis!

macam dato siti nurhaliza yang cantik menawan.. wajah berseri²
sapa tak suka. saya pun jatuh cinta lihat wajah beliau.cuma kemana saja semua orang kenal..
bukan seperti fazura yang menjadi perhatian pada V.I.P atau anak² datuk!dia memamng lawa..
punya paras rupa memang saya sendiri pun meminati dia.cantik selalu.
perlu ke nak bandingkan saya dengan orang lain..apatah lagi dengan artis² malaysia ni.?? 

artis ke tak artis sama saja.. punya hati dan perasaan. Artis pun belum tentu hidup senang. jiwa nya tenang. sama sajalah. cuma mereke lebih dikenali. bukan macam blogger yang baru 4 tahun menapak ni.kan?
tak perlu nak bandingkan kecantikkan saya dengan kecantikan artis². dorang lainlah.. sponser ini sponser itu.. dari atas ke bawah semua lawa². sape tak suka. kalu dah kahwin pun.. sanggup kata bujang kot kalu fazura nak takcle kau. kan..!

Tak baiklah nak banding² gini. masing² punya cantik. lelaki pun punya ketampanan tersendiri. walaupun bagi aku Awal Ashaari or Josiah Hogan  adalah lelaki terhensem kat malaysia ni kot! tapiii lawa muka tapi hati tak leh blah.. pun sakit juga. hagak merepek lah kalu gado² tetiba kuar statement "artis" kluar.. artis nak lawan camne! same jer la... 

kalu tetiba saya jadi artisss pun..tak cantik pun jadi cantik apa. tak cantik pun orang pandang cantik. maklum artis! kan ? sakit jugak lah rasa hati kan.. nak gado..gado lah berkaitan dengan hal yang berkaitan. ni nak sebut nama pihak² lain. nasib baik yang disebut artis.. kalu yang disebut nama orang bukan artis. nak juga saya cariiiii.....walaupun saya tau kecantikkan dia terserah. 

Orang selalu nak menang begitulah. makanya saya diam bukan bererti nak kalah. tapi saya dah sangat berkecil hati..sampai rasa yang saya ada tu. terlucut.. tertanggal pada semua jantung dan hati dan paru². entah bila rasa itu pulih. tapi tak apa².. sekurangnya, itulah kata² menaikkan semangat saya untuk jadi cantik. saya tak ambil kat-kata negatif tu.. sebaiknya yang kata² baik itu saya mbik untuk jadi kan teladan. kata² itu saya akan ingat sampai mati.. tak kisahlah.. setiap yang tuhan jadikan tu mmg cantikkan..kawan²? ;)

ejek² orang macam tak ingat nanti kita suma jadi tanah!
walau saya tak cantik seperti kareena kapoor!


dah..JELAS. saya bukan artis. saya hanya manusia biasa, tak kaya..takde pangkat.. tapi tau lagi nak hormati you walau kata-kata saya  membuat kamu cuak. tapi saya bukan manusia yang suka menjatuhkan orang lain..walau saya terpaksa mengalah untuk korang semua. tapi sedikit untuk kamu paham pun tidak. malah. terus meletakkan salah itu bahu saya. tak adil kan. hmmmm ..


cukup..cukup..cukup... biar tuhan tau hati saya ni cantik atau tidak. ;)
HAHA! semputtt ~~SEKIAN DARI CIK KIAH  GONJENG!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih ;)

klik iklan ini..macam² menarik!!

nuffnangx